Wednesday, May 20, 2015

Sate Madura

Assalammualaikum...


Gara-gara terbabit dok layan "Best in The World" si Razif Hashim tu, kami pun mancari lah tempat makan yang tak pernah pergi walhal kadang-kadang dekat-dekat aje ngan rumah. Kali ni kitorang pergi jauh nun ke Madura, Indonesia. Okey. Itu tipu. Tapi yang ni iolls tak tipu. Serius sedap giler weh...

Bertempat di Lot 1030, Jalan Cempaka, Kg Sg Kayu Ara, Selangor, sate ini dijual oleh orang Indonesia asli punya.

Nikmatnya sate ni, sebab dagingnya tak diperap. Terus aje dibakar. Pergh...cuba bayangkan makan daging grill. Camtu ler rasanya dan persaannya.

Serius tak tipu, pada tekak dan mulut aku memang sedap la. Kuahnya ada perbezaan juga dengan sate biasa. Ada cili api lagi kau. Ha. pada yang tak makan pedas, jaga-jaga jangan sampai tergigit cili api tu. Kang berapi je rasa.

Tak syiok la kalau citer je tapi takde pun gambarnya..Mana boleh takde..Ini blogger la. Gambar mesti ada la..hihi










tu dia menu siap dengan harga sekali. Dah boleh kira-kira dah berapa cucuk mau makan berapa harganya.

Kami tak makan kat situ. Nikmat dikongsi bersama dengan keluarga di rumah gitu. Pergh, nikmatnya. Terbaik. Favourite iolls haruslah sate daging. Macam makan grill beef tu.

Apa tunggu lagi, kalau tak tau jalan waze kan ade. Waze kan aje. Hihi.. Tapi pastikan taip "Jalan Cempaka"sebab aritu terkena taip sate madura, waze bawak sampai umah orang yang ada security guard. Takkan pulak pak guard tu yang meniaga kat kawasan tu.

Selamat menikmati.

#luculaawakni

*kalau tekak korang kata tak sedap, jangan cop iolls menipu sebab ini pengalaman dan pendapat peribadi**

sekian



1 comment: